Bestellen en retourneren

/Bestellen en retourneren
Bestellen en retourneren 2017-01-07T21:37:03+00:00

Alles over uw bestelling

Onze bezorgdienst levert alle haarden en kachels bij u thuis. Afhankelijk van de voorraad en of het een gebruikte of nieuw product is zal de leveringsdatum met u via e-mail of telefonisch worden gecommuniceerd.
Kleine pakketten zoals onderdelen < 30 kg worden door een koeriersdienst bezorgd.
Leveringen zijn enkel mogelijk in Nederland en België.
*Uitgezonderd Wallonië: Vraag hiervoor naar de levertijden via info@heatwaveshop.be

Bestellen via onze webshop

Bestel eenvoudig via onze webshop. U kunt uw pakketje al thuis laten leveren vanaf € 8,95 (via koerierdienst). Voor grotere of meerdere artikelen betreft dit de aangegeven prijs in de tabel, afhankelijk van het gewicht en de afmetingen van het gekozen artikel. Leg het artikel in uw winkelwagen, registreer uw betalingsmethode en reken af in alle veiligheid. Na de bestelling ontvangt u een bevestigingsmail.

 

Invoeren van een actiecode in de winkelwagen

Heeft u een actiecode van Heatwaveshop, en wenst u deze in de winkelwagen te gebruiken? Vul deze dan in onder ‘Kortingsboncode’. Let op: een actiecode is niet geldig in combinatie met andere codes, promoties en/of folderkortingen.

Online betalen

Online kunt u betalen met:
•    iDEAL
•    Bancontact/Mister Cash

•    KBC/CBC
•    Belfius Direct Net
•    SOFORT Banking
•    Directe bankoverschrijving

Als u uw online betaling heeft afgerond, ontvangt u hiervan een bevestiging per e-mail. Deze e-mailbevestiging is tevens uw garantiebewijs. U dient altijd het volledige bedrag (kostprijs artikel en eventueel de leveringskosten) ineens te betalen.

Herroepingsrecht

Heeft u een artikel gekocht via onze webshop, maar bent u om één of andere reden niet tevreden? Dan kunt u het artikel ruilen, of uw geld terugvragen. Vrijwel alle artikelen die u via onze webshop heeft besteld, kunt u binnen 14 dagen terugbezorgen naar ons magazijn. De periode van 14 dagen begint te lopen vanaf het moment dat u het artikel bij u is afgegeven. Eventuele kosten die gepaard gaan met het terugbrengen van het artikel, waarop het herroepingsrecht uitgeoefend wordt, zijn hierbij voor de klant.

Om het artikel te kunnen ruilen of om het aankoopbedrag terug te kunnen krijgen, moeten er aan de volgende voorwaarden voldaan zijn:
•    Aanmelden via service@heatwaveshop.be
•    Binnen 14 dagen op vertoon van de factuur (verplicht)

  •    Met het artikel dat compleet, onbeschadigd, ongebruikt is en dat zich in de originele verpakking bevindt.

Verzendkosten

Heatwaveshop rekent volgende standaard verzendkosten aan:

Bestemming standaard kleine pakketten zware pakketten
België 14,90 EUR 8,95 EUR 94,90 EUR
Nederland 14,90 EUR 8,95 EUR 94,90 EUR
Duitsland 22,90 EUR 14,90 EUR 159,95 EUR

Standaard levering haarden en kachels

Standaard wordt elke bestelling geleverd over de eerste drempel. Een oude haard of kachel of onderdelen en/of het verpakkingsmateriaal wordt eventueel mee retour genomen.
Bekijk de voorwaarden voor RETOURNAME OUDE TOESTELLEN.

De puntjes op een rij:

  • De bestelling wordt geleverd conform de voorwaarden die gelden bij het artikel of installatieniveau.
  • Klant controleert het product op schade of gebreken (indien klant deze constateert dient de klant niet te tekenen voor ontvangst, maar het product retour te laten nemen).
  • Klant tekent voor een correcte, onbeschadigde ontvangst van de bestelling.
  • Indien de klant betaalt onder rembours, dient deze het volledige bedrag in contanten af te rekenen bij de chauffeur.
  • Het verpakkingsmateriaal en eventuele oude toestellen of onderdelen worden mee retour genomen.

 

Extra Service: Installatie/aansluiten & reparatie

Uw nieuwe onderdeel of toestel kan indien gewenst worden geïnstalleerd tegen een vooraf vastgesteld bedrag.
De hoogte van het installatiebedrag is afhankelijk van het onderdeel en de situatie van het toestel waarin het geplaatst zal moeten worden. Indien u de onderdelen door ons wil laten plaatsen dient u duidelijke foto’s van uw oude onderdeel te maken met de bijbehorende aansluitingen en deze te sturen naar service@heatwaveshop.be  Er zal met u contact worden opgenomen en op basis van de werkzaamheden en geografische ligging van uw plaatsingsadres zullen de kosten worden bepaald. Het kan ook zijn dat er vooraf een technisch onderzoek ter plaatse door één van onze medewerkers zal moeten plaatsvinden.

Tegen meerprijs kan uw haard of kachel ook worden aangesloten en/of afgeleverd op een verdieping in de woning. Het apparaat wordt dan geplaatst op de door de klant gewenste plaats, uitgepakt en gecontroleerd op schade en voor zover mogelijk aangesloten op de standaard aansluitingen.

Bij een levering inclusief plaatsing (meerprijs) zullen de eventuele transportkosten/verzendkosten komen te vervallen. De installateur zal dan uw goederen meebrengen.
Het totaalbedrag van de plaatsing zal in overleg met u en aan de hand van foto’s van het onderdeel en aansluitingen of een bezoek door een van onze medewerkers worden bepaald. U krijg van te voren uitleg wat er gedaan gaan worden en wat de kosten hiervan zullen zijn.

Wat niet in onze prijzen zit zijn:

  • Het afvoeren van puin en bouwafval.
  • Doorgang dient vrij en toegankelijk te zijn voor een palletwagentje met haard / kachel.
  • Vloer dient afgedekt te zijn met een deugdelijke bescherming om beschadiging van de vloer te voorkomen.
  • Afplakken van de toestellen en meubilair die in de directe omgeving staan van de te plaatsen haard of kachel.
  • De ruimte rondom de te plaatsen haard of kachel dient vrij te zijn van meubilair en apparatuur (TV, hifi, verlichting etc.).

Indien u uw haard of kachel wil laten leveren op een andere etage als de begane grondvloer zal dit altijd in overleg moeten gebeuren. Neem hiervoor contact met ons op.

 

Procedure bij aflevering

  • U ontvangt per e-mail bericht zodra de bestelling gereed is om bezorgd te worden.
  • Vervolgens wordt u telefonisch of per E-mail gecontacteerd om een bezorgdatum te kiezen.
  • Het maken van een bezorgafspraak gaat in overleg, helaas kan er niet altijd exacte tijd worden afgesproken.

Kachels en haarden

  • De bezorgers controleren samen met de klant het apparaat op eventuele schade.
  • Indien er schade is, dient de klant de bestelling niet te accepteren. Wij zullen in overleg met de klant een nieuw toestel of onderdelen toesturen.
  • Oude apparaten zullen, indien gevraagd, gratis worden meegenomen (zie RETOURNAME OUDE TOESTELLEN).
  • Het verpakkingsmateriaal wordt afgevoerd.

Bij een levering inclusief plaatsing (meerprijs) zullen de eventuele transportkosten komen te vervallen.

Mochten er bij het maken van de bezorgafspraak of bij de levering problemen zijn, dan kun je ons dit per e-mail laten weten. Een tevreden klant is ons veel waard!

 

Retourname oude toestellen

Laat je de bestelling bezorgen via onze bezorgdienst, dan kun je het oude toestel of onderdelen mee retour geven. Hieraan zijn echter wel enkele voorwaarden verbonden:

  • u dient bij de bestelling het vinkje “oud toestel meenemen” aan te vinken zodat de transporteur hier rekening mee kan houden.
  • het toestel dient vrij te zijn van alle aansluitingen en uitgebroken. (met uitzondering van steenachtige openhaarden / materialen)
  • het toestel dient op een pallet te staan.
  • het toestel dient schoon gemaakt te zijn en assen, hout en puinresten moet verwijderd zijn.
  • apparatuur dient ontkoppeld gereed te staan, liefst op een pallet, op de stoep bij de voordeur.